2014. december 23., kedd

Zöld agyagos cirkás szappan

A rózsaszín agyagos szappan után gondoltam kipróbálom a fehér agyagosat is.

Fehér agyagot lehet gyógyszertárban kapni, így megúsztam azt a sok várakozást, amit egy-egy netes rendelésnél várni kell az árura.

A terv az volt, hogy a korábban készített zöld agyagos és fahéjas szappanokat lereszelem, és cirkásként megmutatkozik a fehér agyagos öntésből.

Sajnos nem a fejemben lévő látványterv valósult meg, mert erősebb kontrasztot vártam volna a fehér és a zöld cirkák között. De a fehér ezek szerint nem fehérít annyira, mint azt gondoltam. A zöld agyagos szappant pedig túl apróra reszeltem, ahhoz hogy jól látható legyen, hogy az valóban zöld agyagos volt valaha.

Amit a zöld agyagról lehet találni: az egyik leggyakrabban használt agyagfajta a kozmetikumokban. Magas a szilíciumtartalma, ami azért jó Neked, mert erősíti és rugalmasság teszi a bőrödet. A zöld agyag híres fiatalító hatásáról is, valamint arról, hogy igazán mélyen tisztítja bőröd. Színét a benne található réznek köszönheti. Puhító hatással is bír, és eltávolítja az elhalt hámsejteket. Ásványi anyag szerkezetének köszönhetően magához vonzza a szennyeződéseket. Hazsnálata után friss, üde, fiatalos bőrrel ajándékoz meg. A pattanásos, gyulladt bőrre is jótékony hatással van, gyulladáscsökkentő hatása kiváló nyugtató arcmaszkok összetevőjévé teszi.
Zsíros bőrre készítettem ezt a szappant, leginkább teafás illattal rendelkezik.

Levendula, rozmaring és teafa illóolajakat tettem bele:

Rozmaring illóolaj hatása antibakteriális, gyulladáscsökkentő, izomlazító.

Teafa illóolaj pattanásokra, pszoriázis kezelésére, bőrfertőzések esetén, ekcémára, rovarcsípés, viszketés esetén, égési, vágott sérülésekre, felhólyagzásra, napozás utáni leégésre, lábgombásodásra. Gombafertőzés esetén (Candida albicans is) esetén ugyancsak hasznos. Csíraölő hatású. Elősegíti a sebgyógyulást, izzaszt.

A levendulaolaj a teafa mellett az egyetlen illóolaj, amely óvatosan, mértékkel közvetlenül a bőrre is kenhető.


Ugrás a Főoldalra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése