2014. május 3., szombat

Borotva szappan

Tanár Úr kérem, én készültem...

Én?!
Á, dehogy készültem, csak majdnem.
Persze gondolkodtam már rajta, hogy készítek borotvaszappant, de a recept megtervezéséig sem jutottam el, a saját, és férfitársaim kellő mértékű érdeklődésének hiányában.

És most hirtelen igény lett a borotvaszappanra!

Jéééé, vagy hoppá!
Kapkodom a fejem!
A férfinépség lépett egy lépést a natúr házi készítésű szappanok felé?

Így hát nekiláttam, és mint vakond a kertet, feltúrtam az internetet jobbról balra, borotva szappan receptek után.
Megvallom, nem találtam olyan igazit, amivel minden tekintetben egyetértettem volna, sem az összetevőkben, sem az összetevők arányában.

Mint látható a nagyoknak sem sikerül profi borotva szappant készíteni, ez derül ki Pamacs és Penge szórakoztató blogjából, melyet érdemes elolvasni: Manna_borotvaszappan_nem_mennyei

Az én tudomásom szerint a kókuszolaj nagyon jól habzik, és a ricinus olajjal párosítva, nagyon puha, hosszan tartó, nagy buborékot képez. De a sok habhoz, sok kókuszolaj szükséges. A sok kókuszolaj a szappanban, szárítja a bőrt.
Tehát ellentmondásos, hogy egy borotva szappan még ápoljon is, miközben jól habzik.

Ez volt az, ami a gondolataimban  keringett, mint összeférhetetlenség, és nem mutattam érdeklődést anno a borotva szappan készítése iránt.

De meggondoltam magam, és egy próbát megér.
Hátha véletlenül éppen én találom meg a tuti receptet.
Próbálkozni persze lehet.

"Mindenki nem állhat és várhat az út elején arra, míg "elegendő" bizonyíték gyűlik össze, hogy az út biztonságos!! A tudományhoz nem csak az az egy út tartozik, amely a csúcsra visz, hanem, az a sok ezer is, ami nem vezet sehova! S az emberiséget azok viszik előre, akik elég bátrak ahhoz, hogy a ki nem taposott ösvényen elinduljanak!"

Így hát hajrá!

Tettem bele oliva olajat, kókuszolajat, kakaóvajat, ricinusolajat. A folyadékot tejsavó adta.
Van még benne zöld agyag, két rész levendula illó, és egy rész fenyő illóolaj.
Mivel nem készültem, ezért tettem bele ezeket  az illóolajokat. De ha rendesen nekigyürkőztem volna, akkor nem maradtam volna a bezárt boltok idejére sem bergamott illó nélkül. Ugyanis ezt szerettem volna inkább beletenni.

Ugrás a Főoldalra 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése