2013. július 25., csütörtök

Rózsa szappan


Nagyon vágytam már, hogy elkészítsem ezt a rózsa szappant.

Elég hosszú idő, mivel várnom kellett a gyönyörű rózsák kivirágzását.

Miután Mami leszedte nekem a rózsái szirmát, és kaptam még egy nagyon kedves segítőkész ismerőstől is, macerátumot készítettem belőle. Ez újabb egy hónap volt, míg türelemmel várni kellett a rózsaszirom macerálódására az olajban.


Kitaláltam, hogy nem fogok bele rózsaszínű agyagot tenni, helyette másképpen oldom meg a színezést.
Igen ám, de mivel?

Az jutott eszembe, hogy a csipkebogyó húsa szépen megszínezi a szappant. Viszont nem akartam az egészet színezni, csak a tetején egy sávos részt. Kisebb részben sötétebb színűre inkább, mint hogy az egész narancsos színt kapjon.

Vettem szárított csipkebogyóhúst, mert most július végén még nem érett meg az idei csipkebogyó a kertben, és egy kis vízben felgőzöltem. Olyan lett, mintha friss lenne. Ezt kavartam össze a szappankészítés közben egy kisebb adag szappannal. 
Mivel nem szerettem volna, hogy a szappanban gyümölcs darabok legyenek, ezért leszűrtem a csipkebogyóhústól.

Úgy gondoltam, hogy szép lesz, ha a szappan tetején, középen pár sötét bordó, száraz rózsaszirom díszeleg.
Hát nem. 
Másnap ugyanis, amikor kibontottam a szappant az öntőformából, láttam, hogy túl olajos még, és  a rózsaszirmok "áznak" az olajban. Na ezekből már többé nem lesz szép szárított levélszirom, ezért leszedtem a tetejéről. Viszont a teteje így  nem sima, egyenletes.

Újabb öntés készült a tetejére. 
Ezért került a csipkebogyóval színezett rész a szappan közepébe a teteje helyett.

Az alsó része illatos, a csipkebogyós része színes, a felső réteg pedig szín és illatmentes.

Összetevők: oliva olaj, kókusz olaj, napraforgó olaj, shea vaj, rózsafa és ylang-ylang illóolaj zablisztben, csipkebogyóhús.

Az oliva olaj telítetlen zsírsavakat tartalmaz. Tulajdonságai: bőrpuhító olaj, táplálja a bőrt nyugtató hatású, jó az irritált bőrre, érzékeny bőrűeknek kiváló.

A napraforgó olaj magas vitamin (E, B, C) és ásványi anyag (szelén, vas, cink, foszfor) tartalmú hidegen sajtolt napraforgó olaj kiváló hidratáló, segít megőrizni a bőr nedvesség tartalmát, megakadályozza a bőr kiszáradását. Magas E-vitamin tartalma miatt kiváló antioxidáns, így a szabadgyökök elleni védelemben kiemelkedő hatással bír. 

Kókuszvaj: gyorsan felszívódik, hidratálja a bőrt és jelentősen lassítja kiszáradását, antibakteriális hatású, optimális működésre serkenti a bőrt, biztosítja a habzást és keményíti a szappant.

A shea vaj magas koncentrációban tartalmaz A, E, F vitamint, továbbá növényi antioxidánsokat. Segítenek a káros szabadgyökök eltávolításában, növelik a bőr mikrokeringését, fokozva a bőr vérellátását. A vaj értékes tulajdonságait régóta alkalmazzák különböző bőrbetegségek ( pl. allergia, psoriasis, ekcéma ), bőrirritáció és bőrsérülés esetén ( pl. napégés, karcolás, heg, stria ). Tulajdonságai: sebgyógyulást serkentő, véd a káros UV sugárzástól, hosszasan megtartja a barnaságot, nyugtatja az irritált bőrt, gyulladáscsökkentő, mélyen hidratál, táplál, bőrregeneráló, a szövetek rugalmasságát helyreállítja.

Rózsafa illóolaj: bőrnyugtató hatású, különösen a száraz bőr problémáinak enyhítésére ajánlott. Használható terhességi csíkok (striák) eltüntetésére is. Feszültségoldó fürdő alkotórésze lehet. Kedvezően befolyásolja a hangulatot, a lelkiállapotot, kiegyensúlyozza a szélsőséges érzelmeket. 

Ylang-ylang illóolaj: magas vérnyomásos betegségben, álmatlanság, idegesség és impotencia esetén jól alkalmazható. Nyugtatja a légzést, csökkenti a pulzust. Zsíros arcbőrt és hajat ápolhatunk vele, mert kiegyensúlyozza a zsíranyagcserét. Jó még bélfertőzés és menstruációs zavarok, görcsök esetén.

A csipkerózsa termése erősítő és összehúzó hatású, a terméshúsban található olaj lágyító és bőrkondicionáló anyag. A csipkebogyó értékes hatóanyagainak köszönhetően eredményesen alkalmazható érzékeny, szeboreás, rozáceás, aknés, irritált bőr ápolására, kezelésére.
Ugrás a Főoldalra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése