2014. december 14., vasárnap

Rózsaszín agyagos szappan

Sosem gondoltam volna, hogy rózsaszín agyagos szappant is készítek majd egyszer. Mégpedig azért nem, mert úgy gondoltam, hogy a konyhában fellelhető színező anyagokkal is csinos kis szappanokat készíthetek. Ilyenek például a kakaópor, a piros őrölt paprika, őrölt babérlevél, kurkuma, kamillavirágpor, a szárított és őrölt bodza termés, ugyanígy a csipkebogyó termése, virágpor, csalán levél őrlemény, fahéj, stb., stb. .

Hoppá!, majdnem elfelejtkeztem a kedvencekről, amelyek nem a színük miatt híresek. Ilyen a körömvirág, amely sárgára színez, a diólevél főzet, vagy a zöld dió kopáncs macerátum, amely egészen sötétre tudja macerálni az olajat, és a szappankészítés után is megmarad a szép sötétbarna színe.

Most viszont kaptam az ismerősömtől rózsaszín agyagot, így hát feltúrtam az internetet balról jobbra, és megkerestem, hogyan kell szappanban használni.

500 g olajba egy kicsit púpos teáskanál rózsaszín agyagot tettem. Persze a szappan nem rózsaszín - szerintem legalábbis, de lehet az érési idő végével az lesz - de ebbe most még a kecsketej színező is belejátszhat.

A méhecske forma szárnya végén és a potrohánál a fehér folt direkt minta próbálkozás.

A szappan a Diólevél macerátumos szappan receptjéből készült, csak ebben a szappanban nincsen olyan olaj, amiben diólevelet maceráltam volna.


Amit a rózsaszín agyagról (Kaolinite) lehet tudni: Az extrém érzékeny bőr és az erősen dehidratált, vízhiányos bőr megoldása, egyébként a fehér és a vörös agyag keverékéből áll, és a benne lévő vas-oxid adja gyönyörű színét. Van benne többek közt szilícium, alumínium, vas, magnézium, szódium, foszfor és kálcium is. A bőröd pH-értékét tiszteletben tartva visszaadja fényét, ellenállóbbá teszi, valamint nyugtatja is azt.

A kaolin vagy fehér agyag a gyógyászat történelme során úgy maradt fent, mint az “Élő föld”. Gazdag ásványi anyagtartalma és sajátos fizikai, kémiai sajátosságai teszik különlegessé. Gyógyhatását a gazdag kalcium, kálium, magnézium, alumínium, szilícium hatásának köszönheti. Több mint 40 nyomelemet és ásványi anyagot tartalmaz kémiai összetétele miatt amely képes vizet megkötni, energiát tárolni, amely a testbe jutva segíti a gyógyulási folyamatokat, revitalizál, mineralizál.
 

 Próbálkoztam a felezős öntéssel is. A világos rész ugyanabból a szappanöntésből van, csak rózsaszín agyag nélkül.

Ugrás a Főoldalra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése