2014. február 15., szombat

Kávés szappan

A kíváncsiság vitt rá, hogy kávés szappant készítsek.

Én inkább a gyógynövényes szappanokat kedvelem, mert rendkívül hasznosnak találom a gyógyhatásukat, és problémát szeretnék vele megoldani.

Most, ebben a pillanatban úgy gondolom, hogy sosem fogok például sütőtökös, vagy répás szappant készíteni. Ezek maradjanak meg inkább a tányéron.
Valahol talán a kávét is ide soroltam egykor, de most úgy gondoltam, hogy annyit toporgott a fejemben már a kávés szappan készítésének gondolata, hogy ideje kipróbálnom.
Lehet, hogy közvetlenül a bőrön nincs hatása a kávénak - szerintem - de az az érzés és illatélmény, ami zuhanyzás közben egy kávészappanból árad, az ugyanúgy lehet jótékony hatású.

Elvégre füstölőt is szoktam gyújtani, pedig sem a has nem telik vele, sem a bőrnek nem lesz jobb a állapota tőle. Egyszerűen a hangulatot, a közérzetet javítja.

Tehát most pont ezért, a hangulati élményért készítettem a kávés szappant.

A kávés szappan illatos és illatmentes egyszerre, vagyis illóolajat egyáltalán nem tettem bele, de a kávé illata jelen van. Úgy gondolom, hogy a fahéj illóolaj illett volna hozzá, de a citrom, vagy narancs illó és a kávé együttes illat hatása kioltotta/semlegesítette volna részben egymást.

A radírozó, masszírozó hatásért tettem bele őrölt kávét is.

Vagyok olyan vakmerő, hogy rögtön az első próbálkozást megfejeltem egy másikkal is, vagyis, hogy a szappan belsejében elhelyeztem néhány szappan formát, amit korábban oliva szappanból készítettem rátét mintának.
Most majd meglepetésként használat közben, a szappan fogyásakor fog megmutatkozni: csillag, szív, csizma, levél, pick kártya forma.
Persze nem könnyű eltalálni, hogy úgy legyen felszeletelve a szappan, hogy a megbújó minta a szappan testének középbe essen.

Napraforgóolaj: könnyen felszívódó, minden bőrtípusra alkalmazható olaj. Magas E-vitamin-tartalma révén különösen előnyös a száraz bőrűek számára. A napraforgóolaj puhává, bársonyossá teszi a bőrt és segít a vizenyők kialakulásának megakadályozásában.

Oliva olaj: hidratál, sejtépítő, bőrfeszesítő-, fiatalító- megújító hatású, lágyítja és fiatalítja a bőrt
Kakaóvaj a sérült bőrt regenerálja, hidratálja. Keményíti a szappant, és lágyabbá teszi a bőrt.

Shea vaj: összetétele sokban hasonlít az emberi bőrt védő természetes emulzió összetételére, vitamintartalma nagyon jó bőrápolóvá teszi, ekcémás bőr tüneteit csökkenti. Szappanokban kemény állagot biztosít és gyorsan felszívódik, hosszantartó hidratáló hatású.

Kókuszvaj tulajdonságai: nagyon tápláló, jól védi a bőrt a kiszáradás ellen, gyorsan felszívódik a bőrbe, antibakteriális hatású, megakadályozza kisebb sérülések, vágások, pattanások elfertőződését, beállítja a fejbőr optimális működését, megszünteti a korpaképződést, egészségessé és csillogóvá varázsolja a hajat.

A pálmaolaj jelentősebb mennyiségben tartalmaz E-vitamint.

Ugrás a Főoldalra 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése